Communicatie en Presentatie Training
Interactie tussen mensen is verbaal zowel als non-verbaal. We hebben vaak het gevoel dat we elkaar niet begrijpen.
We praten en werken met elkaar, maar soms lijkt het of we verschillende talen spreken. We veronderstellen dat dit komt door karakterverschillen. Er is onbegrip en dit werkt negatief op de werksfeer. Met communicatie training en coaching wordt u bewust van zowel uw eigen gedrag en dat van anderen. Als dit bewustzijn vergroot wordt en optimaal benut wordt, wordt u meer succesvol in wat u doet en hoe u zich gedraagt.
Goed ontwikkelde communicatie vaardigheden hebben een groot positief effect:
- Team leden worden weer gemotiveerd.
- Een hogere productiviteit en terugloop in ziekteverzuim.
- Betere klantenservice, wat resulteert in tevreden klanten en daardoor mond-op-mond reclame.
De Communicatie en Presentatie Training maakt u bewuster van uw gedrag en de effectiviteit daarvan. In alle communicatie trainingen worden theorie en praktijk gecombineerd.
Hoe kunt u verbaal en non-verbaal mensen de aandacht en interesse hoog houden, in hetgeen u verteld?
Wat is een goede en juiste manier van uzelf presenteren, een toespraak houden, een lezing verzorgen en willen boeien, overtuigen, enthousiasmeren en inspireren?
Wat is de taal die u spreekt en komt dit duidelijk over voor de personen die het aanhoren?
U leert hoe u uw kwaliteiten beter kunt benutten en hebt daarbij ook oog voor uw belemmeringen.
Onderwerpen die worden behandeld:
- Waarnemen, interpreteren en evalueren.
- Luistervaardigheden.
- Feedback geven en ontvangen.
- Wat is het eigen aandeel binnen de communicatie.
- Inleven in situaties.
- Omgaan met stress.
- Levendig presenteren.
- Omgaan met onverwachte situaties of presentaties.
De training wordt op maat gemaakt en onderwerpen kunnen worden veranderd of toegevoegd worden op aanvraag.